sobota, 17 lipca 2010

Chleb z grzebieniem

 ...bez grzebienia... Usiłowałam coś z niego ulepić, ale za nic nie mogłam tego grzebyka uformować ;). Chleb pszenny, łatwy, z chrupiącą skórką. Smaczny, jak to pszenne chleby drożdżowe mają w zwyczaju. Z masłem najlepszy. Jeżeli chcecie spróbować uformować grzebyk- dokładna instrukcja tutaj. Poniżej prostsza metoda wykonania tego chleba (i bez słodu, bo go niestety nie mam).


Chleb pszenny z chrupiącą skórką

składniki:
500 g mąki pszennej
1 i 1/2 szklanki wody
10 g świeżych drożdży
2 płaskie łyżeczki soli

Przygotowanie:
Drożdże rozpuścić w wodzie, zostawić na kilka minut. Dodać pozostałe składniki i dokładnie wyrobić (ok. 8 minut) aż do uzyskania gładkiego, nieco lepiącego się ciasta. Włożyć ciasto do posmarowanej olejem miski i pozostawić do wyrośnięcia na ok. 1 h. Z wyrośniętego ciasta uformować bochenek i ułożyć go na blasze, ponownie pozostawić do wyrośnięcia na ok. 45- 60 minut. Piekarnik nagrzać do 220 stopni i wstawić do niego miseczkę z gorącą wodą (lub wysypać na blasze, na dnie piekarnika kostki lodu). Chleb naciąć i włożyć do nagrzanego piekarnika. Po 15 minutach uchylić drzwiczki, żeby "uwolnić" nadmiar pary (i szybko zamknąć). Piec jeszcze ok. 20 minut, do zbrązowienia skórki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz :)

Uwaga!

Nie zgadzam się na kopiowanie treści bloga i zamieszczonych na nim zdjęć!
Jeżeli podajesz przepis na swoim blogu lub stronie internetowej/forum zamieść link do mojej witryny!